Al je klantgegevens bij elkaar? Het kan met een CRM
Wil je al je contactgegevens en -informatie gebundeld op een enkele plaats? Dat kan met de tool customer relationship management (CRM).
Op welke manier kun je er gemakkelijk voor zorgen dat alle belangrijke informatie van en over de klant is te vinden in een enkel systeem? Een goed beheerd customer relationship management (CRM) is een van de meest waardevolle tools om je klanten te leren kennen en ze niet uit het oog te verliezen. Al je contactgegevens en -informatie gebundeld op een enkele plaats. Onze collega Rick de Ruiter vertelt je graag meer over de mogelijkheden.
De basis van een CRM
Stel, je hebt een klein bedrijf waarbij klantcontact van groot belang is. Het bedrijf heeft een groeiend klantenbestand en jij als eigenaar begint het moeilijk te vinden om bij te houden hoe jouw klanten met jou zijn verbonden. Denk hierbij aan welke producten door welke klanten zijn gekocht, op welke manier ze producten willen ontvangen of wanneer je voor het laatst contact hebt gehad. Het handmatig beheren van klantinformatie en communicatie wordt tijdrovend, wat voor een klein bedrijf niet ideaal is. Dit kan namelijk leiden tot gemiste follow-ups en dus ook verkoopkansen.
Met een CRM-systeem heb je een oplossing voor dit probleem. Sla bijvoorbeeld klantgegevens op een centraal punt op, inclusief aankoopgeschiedenis en voorkeuren. Dat is wel zo handig.
Neem je klanten met je mee met KPN EEN
Een ander groot voordeel van een CRM is dat je deze kunt ombouwen tot een tool voor vloeiende ‘receptiemanagement’. Dit is mogelijk als klant van KPN EEN, waardoor je een overzichtelijk en productieve manier van klantmanagement in een handomdraai hebt voltooid. Met Dynamics 365 CRM krijg je direct toegang tot een scala aan mogelijkheden voor iedere organisatie.
Een handige feature is te zien op het moment van een inkomend gesprek. Je ziet direct in beeld welk contactpersoon is gekoppeld met het bellende nummer, inclusief de voorgeschiedenis en andere handige informatie. Daarnaast is het ook mogelijk om meerdere gesprekken tegelijkertijd te voeren door gebruik te maken van digitale wachtrijen. Op deze manier komt het nooit voor dat een klant zijn gesprek wordt geweigerd omdat je al in gesprek bent.
Meer weten
Het mag duidelijk zijn: een CRM is voor vrijwel iedere organisatie onmisbaar. Als klant van KPN EEN heb je direct toegang tot een krachtige tool waarmee je altijd op de hoogte bent van jouw gehele klantbestand. Dan kun je contact met ons opnemen om meer te weten te komen. Wij praten je graag bij en geven je graag meer inzicht in alle opties en mogelijkheden voor jouw organisatie.
Rick de Ruiter
Sales