Axoft Servicedesk – snel weer aan de slag in het geval van een storing
Wegvallende internetverbindingen of storingen op de telefoonlijn; ze zijn niet alleen slecht voor de productiviteit, maar ook funest voor uw bloeddruk. Helaas zijn ze niet altijd te voorkomen. Toch is er vaak geen reden tot paniek in het geval van zo’n storing. Axoft-collega Vincent van den Berg vertelt hoe u ook tijdens deze momenten het hoofd koel houdt en uw collega’s snel weer door laat werken.
-
Uw internetverbinding is offline
U opent uw browser, en ziet een foutmelding. En dat wifisymbool in uw taakbalk geeft ook weinig blijk van activiteit. Vervelend, want uw collega’s kunnen nu niet aan de slag; storing op de internetverbinding kan al snel een flinke impact hebben op het merendeel van uw bedrijfsprocessen.
Zo lost u dat op: Heeft u zowel via de kabel als draadloos geen internet? Herstart dan uw router en kijk of er een storing bekend is op uw adres via uw provider. Bij de meeste providers, waaronder KPN, kan dat gewoon online. Gebruik in dat geval tijdelijk uw mobiele verbinding op uw smartphone. Werkt dat ook niet, switch dan naar een back-upverbinding, als u daarover beschikt. Denk aan backup via 4G via uw modem. Zo werken uw collega’s in ieder geval deels door, terwijl onze Servicedesk werkt aan de oplossing.
-
Uw vaste telefonie ligt eruit
Een storing op uw vaste telefoonlijn maakt u minder bereikbaar voor klanten en collega’s. Ook kunt u dan vaak geen gebruikmaken van de functionaliteiten van uw cloudcentrale. Dat gaat al snel ten koste van de productiviteit en het klantcontact.
Zo lost u dat op: Check of u verbonden bent met internet en of alle kabels goed zijn aangesloten. Controleer eventueel of er storingen bij de provider Sluit eventueel een andere telefoon aan, of verbind de telefoon met een andere kabel aan de modem. Werkt ook dat niet, neem dan contact op met Axoft en wij zorgen dat u snel weer in de lucht bent.
-
Wegvallende verbindingen op uw mobiele telefoon
Het komt niet vaak voor, maar ook op het mobiele netwerk is er weleens storing. Gelukkig zijn deze vaak van zeer tijdelijke aard. Toch bent u dan even minder bereikbaar voor klanten en collega’s. Slecht voor uw productiviteit, bereikbaarheid én samenwerkingen.
Zo lost u dat op: Maakt u gebruik van de diensten van KPN, kijk in dat geval eerst of er actuele storingen of werkzaamheden Controleer ook of uw toestel niet op vliegtuigstand staat. Het opnieuw opstarten van de mobiele telefoon kan soms ook wonderen doen. Werkt dit alles niet, neem dan contact met Axoft op en wij kijken graag met u mee.
Een extra paar ogen met de Axoft Servicedesk
Merkt u dat u er toch niet helemaal uitkomt met deze tips? U hoeft zich in geen enkel geval zorgen te maken; de Axoft Servicedesk staat voor u klaar. Wij zorgen ervoor dat storingen snel worden opgelost, zodat uw collega’s productief blijven. Indien u wenst, kijken we graag mee op uw scherm via onze Teamviewer-app. Uw organisatie beschikt daardoor over de juiste expertise op momenten waarop u dat nodig heeft.
Meer weten?
Maak het uzelf makkelijk en kies voor Axoft als uw IT-partner. U hoeft zich dan niet zelf bezig te houden met zaken die uw productiviteit in de weg staan. Dat doen we niet alleen via onze Servicedesk, maar ook via diverse managed diensten. Hiermee nemen we u alle werk uit handen, zodat u zich volledig kunt richten op uw kernactiviteiten terwijl Axoft ervoor zorgt dat uw organisatie bereikbaar blijft. Wilt u hier meer over weten? Neem dan hier contact op.
Vincent van den Berg – Manager Service & Control