Whatsapp met ons

Deze telefoniefuncties van cloud telefonie maken het verschil voor jouw klantcontact
Nieuws
15 november 2021

Deze telefoniefuncties van cloud telefonie maken het verschil voor jouw klantcontact

Klanten blij maken, dat is waar u het allemaal voor doet. De bereikbaarheid van uw organisatie speelt daar een belangrijke rol in. Neem nou uw telefonische bereikbaarheid; cloud telefonie biedt talloze handige telefoniefuncties die u nog bereikbaarder maken. Welke dat zijn? Collega Stefan deelt een aantal voorbeelden, en waarom ze onmisbaar zijn voor uw organisatie en dienstverlening.

1. Telefooncentrale op maat – grip op uw bereikbaarheid

Extra aansluitingen, meer of juist minder verbindingen; u communicatiebehoeften kan nog weleens wijzigen. Het is dan prettig als u telefonie meebeweegt, zodat uw bereikbaarheid altijd past bij uw wensen en eisen. Met cloud telefonie regelt u dat waar en wanneer u dat wilt. Binnen enkele klikken pas u uw telefooncentrale in de cloud aan, zonder afhankelijk te zijn van uw provider. Uw bereikbaarheid sluit daardoor altijd aan bij de koers van uw organisatie.

2. Keuzemenu’s – sneller contact met de juiste afdeling

Het is wel zo prettig als uw klanten direct de juiste collega of afdeling te spreken krijgen. Keuzemenu’s maken dat eenvoudiger. Via cloud telefonie stelt u die keuzemenu’s eenvoudig zelf in. Uw klant komt veel sneller bij de juiste persoon of afdeling terecht. Is die juiste persoon even niet bereikbaar, dan wordt deze automatisch doorverbonden naar de eerstvolgende collega die beschikbaar is. Uw klant krijgt zo snel mogelijk de juiste collega te spreken, in plaats van eindeloos doorverbonden te worden.

3. Vast-mobielintegratie – één zakelijk nummer voor vast en mobiel

Bereikbaar zijn op alleen uw vaste telefoon is niet meer van deze tijd. Met cloud telefonie kunt u uw vaste en mobiele telefonie integreren. Oproepen op uw vaste zakelijke nummer worden doorgezet naar uw mobiele telefoon. U hoeft dus nooit meer een oproep te missen en helpt klanten en collega’s nog sneller. Goed voor uw klantcontact en uw dienstverlening.

4. Presence information – zicht op de bereikbaarheid van collega’s

Het komt weleens voor dat u een beller zelf even niet kunt helpen. Het is dan fijn als u de oproep door kunt zetten naar een collega. Presence information, onderdeel van cloud telefonie, maakt dat makkelijker. Hiermee ziet u meteen welke collega’s beschikbaar zijn en zet u de oproep met een druk op de knop door. Zo richt u uw communicatie nog klantgerichter in.

5. Koppeling met u crm-systeem – klantinfo altijd up-to-date

Wist u dat u cloud telefonie kunt koppelen aan andere applicaties? Een mooi voorbeeld is uw crm-systeem. Na de koppeling ziet u meteen wie er belt en heeft u via uw crm direct de laatste gegevens bij de hand. U kunt dan tijdens het gesprek de informatie updaten. U mist daardoor nooit wat en weet zeker dat de informatie altijd up-to-date is. Ideaal.

Laat geen kansen liggen

Het versterken van uw klantcontact hoeft geen grote onderneming te zijn. Na een goede analyse zijn er waarschijnlijk meerdere quick wins te behalen. Laat geen kansen liggen en neem vandaag nog contact op met onze specialisten. Dan zorgen we er samen voor dat u zich geen zorgen hoeft te maken over uw bereikbaarheid.

Stefan Voorthuijsen ‒ Accountmanager