
Waar bewaar jij je data? Organiseren en centraal opslaan met SharePoint voor verhoogde efficiency!
Bedrijven beschikken over steeds meer data. Vroeger volstond een extra hangmap of ordner, label erop en klaar. Sinds bijna alles digitaal is en de tsunami aan data niet meer te stoppen lijkt, is het zaak dit goed te organiseren want anders vind je het nooit meer terug. De praktijk is dat het veelal in veel verschillende systemen (dubbel) wordt opgeslagen en soms juist ook helemaal niet.
Wat je vaak ziet is dat als er geen heldere richtlijnen zijn, iedereen naar beste eer en geweten er een eigen opslagsysteem op nahoudt; Dropbox, Google Drive, lokaal op de eigen PC etc. Meestal weet degene die het opgeslagen heeft het nog wel terug te vinden, maar wat als die persoon uit dienst gaat?
Data is te waardevol om er zo slordig mee om te gaan
Om data te kunnen omzetten naar bruikbare informatie is het zaak dat die data ook echt beschikbaar, betrouwbaar en compleet is. Dat lukt je dus niet met versnipperde documentopslag.
Data dient centraal opgeslagen te worden en daar moet je duidelijke afspraken over maken zodat dit op een uniforme wijze geschiedt.
Met Microsoft SharePoint kun je de opslag van data optimaal centraal organiseren
De engineers van Axoft maken dat de migratie naar SharePoint vlekkeloos verloopt. Met SharePoint kun je uiterst efficiënt samenwerken én gelijktijdig aan documenten werken. Het automatische versiebeheer zorgt dat alles achter de schermen in goede banen wordt geleid. Omdat SharePoint naadloos integreert met Microsoft 365 profiteer je ook maximaal van alle voordelen van Teams en Outlook.
Dat lijkt allemaal wellicht te mooi om waar te zijn, maar het werkt echt! We hebben dit al bij veel van onze relaties zo opgeleverd en gaan met plezier ook voor jou aan de slag. Allereerst kijken we samen welke stappen we moeten zetten – inventariseren van de bestaande situatie, kijken welke data er eventueel opgeruimd kan worden én wat er mee moet, welke trainingen wenselijk zijn etc. – en in welk tempo. Mail Joachim Hodes voor een afspraak.